Instytut Monitorowania Mediów służy swoim Klientom od 1999 roku. Początkowo opracował metody nowoczesnego monitoringu telewizji, które szybko znalazły uznanie wśród Klientów. W połowie 2000 roku IMM rozpoczął monitoring prasy. Kolejnym krokiem, uzupełniającym ofertę, było uruchomienie monitoringu stacji radiowych. Zakres usług IMM dopełniły wkrótce analizy internetu (koniec 2000 roku). W IV kwartale 2002 roku IMM założył oddziały regionalne (obecnie w 14 miastach), dzięki którym monitoruje prasę lokalną w dniu wydania gazet, ma także dostęp do lokalnych stacji telewizyjnych i radiowych.
Profesjonalny monitoring prowadzony przez IMM stał się bazą dla bardziej złożonych produktów i wiosną 2001 roku nasi Klienci otrzymali pierwsze indywidualne serwisy informacyjne, analizy przekazów mediowych oraz raporty wizerunkowe. Obecnie, dzięki zatrudnieniu specjalistów z dziedziny marketingu i public relations, opracowu-jemy kilkadziesiąt tego typu dokumentów miesięcznie. Są one cenione przez naszych Klientów, jako że stanowią dla nich bazę do tworzenia i modyfikacji prowadzonej strategii komunikacji.
Liczba pracowników realizujących usługi IMM to ponad 70 osób.
IMM specjalizuje się w zaawansowanych formach monitoringu, tak aby zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających Klientów, którymi są m.in.: agencje public relations, firmy z branż: finansowej, IT, motoryzacyjnej, farmaceutycznej, chemicznej, spożywczej, budowlanej, paliwowej, a także instytucje centralne i rządowe.