IsPR DORADZTWO powstało na wzór działalności zagranicznych konsultantów public relations. Niezależny doradca funkcjonuje jak wysokiej klasy manager, który umiejętnie radzi sobie z realizacją obranej strategii. Cele osiąga na dwa sposoby: wykorzystuje własny potencjał albo deleguje pracę odpowiednim specjalistom. Specjaliści Ci zazwyczaj zostają wyłonieni z grona stałych współpracowników doradcy. Możliwe jest też inne rozwiązanie - współpraca z załogą Klienta (np. z osobami zatrudnionymi w dziale marketingu, dziale personalnym czy asystentami kadry kierowniczej).
Doradca wykonuje samodzielnie tylko te projekty, które przystają do jego kompetencji. W celu utrzymania najwyższych standardów pracy IsPR na stałe współpracuje z grafikami komputerowymi, projektantami reklam, ekspertami od corporate identity, managerami eventów, psychologami i trenerami. W przypadku, kiedy projektem zajmują się fachowcy z różnych dziedzin, doradca przyjmuje rolę managera projektu, który koordynuje i odpowiada za wykonanie zadania.