Id produktu/usługi: 11754 Data dodania: 05.09.2014
Dobre Logo pozwala wyróżnić firmę na tle konkurencji. Czy tego chcesz czy nie, klienci kierują się w dużej mierze aspektami wizualnymi przy wyborze produktów i usług. Pomyśl o firmach, które odniosły wielki sukces. Logo w połączeniu z pozostałą identyfikacją wizualną składają się na markę, którą klieci kochają.
Znaki graficzne firm takich jak Coca-Cola, Apple czy McDonalds przetrwały próbę czasu pomimo swojej pozornej prostoty. W logo nie chodzi o jak największą ilość kolorów, gradientów, cieni i detali. Ono ma odzwierciedlać Twoją markę, produkt czy usługę.
Możesz zaoszczędzić trochę pieniędzy i użyć gotowego clipart'u w Word'zie, dodać nazwę firmy napisaną czcionką Arial, ale zastanów się czy warto oszczędzać na tak kluczowym elemencie każdej poważnej firmy, która chce się liczyć na większym rynku.
W Logo nie chodzi o finalne kilka kresek tworzących jego nieskomplikowany kształt, a o cały biznesowy proces odzwierciedlający Twoją firmę i jej wartości.
Jest to też, a może przede wszystkim grafika użytkowa. Czy Twoje logo jest skalowalne, czy może jedyny format w jakim je posiadasz to plik JPG? A co się stanie jak będziesz potrzebował np. wyryć logo w drewnie, albo wydrukować w kolorach czarno-białym?
Poprawne użycie logo też jest niezwykle ważne. Czy widziałeś(aś) kiedyś Logo Coca-coli na tla zdjęcia? Nie? Na pewno nie jeśli kontrolował to człowiek z Coca-coli. Dlaczego? Firmy dbające o swój wizerunek nie tylko przykładają wagę do wyglądu samego Logo, ale i jego poprawnego użycia. W przypadku Coca-coli musi być ono na czerwonym tle, bez zniekształceń i mieć odpowiednią pustą przestrzeń dookoła. Ale o co tyle krzyku? Nie jest to kwestią czyjejś fanaberii, a tworzenia silnych skojarzeń i utrzymania rozpoznawalności.
Szukasz projektanta, któremu zależy na tym co zostało wyżej opisane? Już znalazłeś(aś)!