KATALIZATOR A TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO
Niestety panuje pogląd, że katalizator jest przyczyną spadku mocy silników i należy go usuwać. Było to częściową prawdą w połowie lat osiemdziesiątych, gdy wprowadzano katalizator do układów wydechowych samochodów już produkowanych i gdy opanowywano konstrukcję układów wydechowych z katalizatorem. Aktualnie jest to już historia. Dziś katalizator jest normalnym elementem układu wydechowego. Prócz oczyszczania spalin, działa jako tłumik, gdyż ogranicza emitowany hałas o 5 do 12 dB oraz porządkuje przepływ spalin.
Usunięcie katalizatora:
- to zbrodnia dla środowiska naturalnego (samochód pozbawiony katalizatora truje więcej niż samochód, który przez producenta nie był w niego wyposażony);
- powoduje wyraźny wzrost głośności układu wydechowego;
- powoduje pogorszenie osiągów silnika w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych (spadek elastyczności).
Jeśli zależy komuś na osiągach w górnym zakresie prędkości obrotowych to proszę wymienić katalizator na metalowy. Niektóre samochody o charakterze sportowym mają taki katalizator montowany seryjnie. Katalizator metalowy w porównaniu do ceramicznego stwarza mniejsze opory przepływu, wytrzymuje wyższe temperatury pracy (ceramiczny do 800OC, a metalowy do 1100OC) oraz lepiej znosi krótkotrwałe przegrzania. Zalecana zamiana z podanych powyżej powodów, gdy silnik będzie podany przeróbkom, ponieważ to, że temperatura katalizatora ceramicznego nie przekroczy 800OC jest gwarantowane przez program i nastawy sterownika, ale dla silnika w wersji fabrycznej.
Zapewniamy szanownych klientów,że Jugaz Tłumiki Grochów to gwarancja najwyższej jakości usług
przeszkoleni i wykwalifikowani pracownicy
Pełna gwarancja na wykonywaną w naszym warsztacie usługę.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji od pon. do piątku w godz. 8.00 do 18.00
W soboty od 8.00 do 14.00