Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom zasad, dotyczących poprawnej komunikacji i przekazywania informacji, a także ćwiczenie umiejętności interpersonalnych opartych na założeniach inteligencji emocjonalnej. Podczas szkolenia będą poruszane zagadnienia dotyczące podstaw komunikacyjnych, roli informacji zwrotnej, sztuki argumentowania, panowania nad własnymi emocjami i odczytywania emocji innych.
Szkolenie zostało przygotowane w formie warsztatów aktywizujących uczestników, tak by zagadnienia komunikacyjne przećwiczyć w laboratoryjnych warunkach i przełożyć je na praktyczne umiejętności stosowane w życiu zawodowym i prywatnym. Szkolenie będzie także warsztatem integracyjnym dla uczestników.
Korzyści dla uczestników
Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:
• Usprawnić komunikację wewnątrz organizacji.
• Skutecznie przekazać komunikat.
• Zastosować prawa asertywności.
• Przekonać innych do swoich racji.
• Praktycznie przełożyć zagadnienia teoretyczne na umiejętności komunikacyjne stosowane na co dzień.
• Wskazać, na czym polega różnica między świadomością uczuć własnych a świadomością uczuć innych ludzi.
Szkolenia polecamy dla
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą ćwiczyć i rozwijać swoje umiejętności interpersonalne.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.
• dyskusje
• studium przypadku
• ćwiczenia indywidualne i grupowe
• kwestionariusze i testy zachowań
• odgrywanie scenek/ról
• gry symulacyjne
• burze mózgów
Program szkolenia
1. Podstawowe zasady komunikacji
o Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu
o Intonacja – jeden z kluczowych czynników wywierania wpływu
o Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy
o Lejek komunikacyjny – od tego, co mówimy do tego, co odbiorca zapamiętuje
o Przekazywanie informacji zwrotnej
o Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
o Skąd się bierze plotka
o Przepływ informacji pionowy i poziomy
2. Komunikacja werbalna i niewerbalna
o Słuchanie – jeden z najważniejszych elementów komunikacji
o Mowa ciała – niewerbalny przekaz informacji
o Parafraza – sztuka powtórzeń i hamowania emocji
3. Emocje
o Jak budować satysfakcjonujące relacje z klientem, podwładnymi, współpracownikami i przełożonymi
o Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy
o Budowanie samoświadomości zarządzania emocjami
4. Sztuka argumentowania i perswazji
o Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
o Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
o Teoria dwóch mózgów – umiejętność dobru argumentacji
o Przekonywanie innych do swoich racji
5. Komunikacja w praktyce
o Sztuka prowadzenia rozmów
o Tworzenie kultury zarządzania informacją
Szkolenie prowadzi:
Aleksandra Chrapko
Doświadczony specjalista HR, ekspert w dziedzinie zarządzania ludźmi i umiejętności "miękkich", konsultant stanowisk kierowniczych wielu firm i instytucji. Pasjonat, w "lekki" sposób mówiący o nie zawsze "lekkich" sprawach.
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Oraz:
• Smaczne obiady i przerwy kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia).
Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji