Celem szkolenia jest dostarczenie niezbędnej wiedzy i umiejętności w zakresie kluczowych technik menedżerskich. Uczestnicy poznają praktyczne aspekty zarządzania na początku drogi kierowniczej, tak aby już na wstępie wyrobić w sobie skuteczne nawyki zarządzania i komunikacji z zespołem.
Korzyści dla uczestników
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
• zdiagnozować mocne i słabe strony zespołu
• motywować i inspirować pracowników do efektywnej pracy
• rozwijać umiejętności członków zespołu
• efektywnie komunikować się z zespołem
• budować własny wizerunek i autorytet
Szkolenia polecamy dla
Szkolenie skierowane jest głównie do osób, które awansowały właśnie na stanowisko menedżerskie i chcą rozwinąć swoje umiejętności zarządzania. Zapraszamy również osoby, które czeka awans w niedalekiej przyszłości i już teraz chciałyby się do tej roli przygotować.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
• ćwiczenia indywidualne i zespołowe
• prezentacja
• dyskusja
• studium przypadku
• testy
• role play
Program szkolenia
1. Menedżer – nowe stanowisko, obowiązki, zadania, wyzwania:
o kluczowe umiejętności menedżerskie
o charakterystyka efektywnego zespołu
2. Diagnoza zespołu:
o identyfikacja kultury organizacyjnej zespołu
o rozkład talentów w zespole
o wprowadzanie zmian
o dobór ludzi do zespołu
3. Inspirowanie i angażowanie podwładnych:
o wizja i wartości
o dialog z zespołem
o operowanie metaforą
4. Motywowanie zespołu:
o fakty i mity dotyczące motywowania
o praktyczne implikacje teorii motywacji
o korzyści i zagrożenia delegowania zadań
5. Szkolenie i kontrola podwładnych:
o sposoby i techniki rozwoju kompetencji pracowników
o jak kontrolować pracę podwładnych ?
o udzielanie informacji zwrotnej
6. Wystąpienia przed grupą:
o expose menedżera
o efektywne spotkania zespołu
o komunikowanie celów i zadań
7. Style zarządzania:
o poziomy kompetencji pracowników
o dobór stylu zarządzania
8. Kształtowanie umiejętności liderskich:
o kierownik czy lider ?
o kierunki działania lidera
o jak działa lider ? – dobre praktyki liderskie
9. Rozwiązywanie problemów:
o sytuacje trudne w zarządzaniu ludźmi
o model rozwiązywania konfliktów
o asertywność szefa
10. Podsumowanie i wnioski:
o jak odnieść sukces ?
o indywidualny plan działania
Szkolenie prowadzi:
Mirosław Plak
Trener biznesu z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w sprzedaży oraz szkoleniu managerów i handlowców. Praktyk sprzedaży, negocjacji, obsługi klienta i prezentacji handlowych. Prowadzi szkolenia dla działów handlowych firm biznesowych oraz pracowników instytucji publicznych.
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Oraz:
• Smaczne obiady i przerwy kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia).
Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji