English for Human Resources has been developed for people who work in HR and who need English in their job. With this short training, HR managers, their staff, and also those employed in personnel agencies can learn the relevant expressions and vocabulary that will enable them to communicate effectively in English in their field.
PROGRAM SZKOLENIA:
I. Recruitment
1. Typical order of recruitment tasks
2. Job description and person specification – two important HR tools
3. Job description – sections and headings
4. The language of job descriptions
5. Person specification – sections and headings
II. Selection
1. Job advertisements
2. Tips for job applications and interviews
3. Useful phrases for job advertisements
4. Logical order of main headings on a CV
5. Invitation to an initial interview
6. The language of interview questioning
7. Arranging an appointment by telephone
8. Logical order of interview strategies
9. Interview notes
III. Employee relations
1. Employment terms and conditions
2. Contract of employment – a list of points
3. The language of contracts
4. An offer letter and a rejection letter
5. Giving and requesting information
6. Dealing with grievances
7. Disciplinary procedures
8. Health and safety at work – stress and workplace injuries
IV. HR development
1. HR development practices
2. Staff problems and development solutions
3. Dealing with staff problems
4. Reasons for introducing appraisal schemes
5. Annual appraisal interview
6. The language of appraisal interviews – diplomatic language, softening disagreement
7. Completing an appraisal report
8. Descriptions of training courses
V. Reward and remuneration
1. Fringe benefits
2. Discussing benefits package
3. Different remuneration packages
4. Salary reviews
5. Salary increases for the staff
6. Quoting salaries when advertising jobs
7. Dissatisfaction over benefits packages
VI. Industrial relations
1. The role of trade unions
2. Labour relations
3. A wage negotiation
Szkolenia prowadzi:
Grzegorz Opolka
Charyzmatyczny lektor z kilkunastoletnim doświadczeniem, filolog, trener różnic kulturowych w biznesie, autor wysoko ocenianych, nowatorskich projektów szkoleń językowych realizowanych dla przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych, usługowych.
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Oraz:
• Smaczne obiady i przerwy kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia).
Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji