Logo firmy: Foto-Press Dział Fotografiki Cyfrowej Radosław GancarczykFoto-Press Dział Fotografiki Cy...
Nasza oferta obejmuje albumy ślubne, dziecięce i okolicznościowe....
Logo firmy: Optinet s.c.Optinet s.c.
- strony www, - serwery wirtualne, - domeny, - stałe łącza, -...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: Adnet Polska Artur LewandowskiAdnet Polska Artur Lewandowski
- strony www - sklepy internetowe - reklama w internecie - poz...
Pytanie do ekspertów:

Czy jest możliwe uzyskanie trwałych efektów pozycjonowania strony?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Odpowiedź firmy: S 90 Michał Ptak
Na wstępie trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie: czym jest pozycjonowanie strony internetowej?
W dużym skrócie jest to podjęcie takich działań, aby pozycjonowana strona pojawiła się na czołowych miejscach w wyszukiwarce (na polskim rynku głównie chodzi o google). Trzeba zdawać sobie sprawę, że google ma swoje wytyczne, które zabraniają podejmowania większości działań, służących do pozycjonowania. W przypadku procesu pozycjonowania większości fraz, trzeba nagiąć reguły Google, aby uzyskać pozytywny efekt.

W parze z pozycjonowaniem idzie optymalizacja strony - czyli dostosowanie jej budowy i treści do pozycjonowanych słów kluczowych. Jest to niezwykle istotna kwestia i musi zostać poprawnie wykonana, a przede wszystkim zgodna z wytycznymi google. I to właśnie od optymalizacji strony rozpoczyna się proces pozycjonowania fraz. Poprawne jej wykonanie w bardzo dużym stopniu warunkuje sukces całego procesu. W niektórych przypadkach sam proces optymalizacji może spowodować, że strona będzie na czołowych miejscach w wyszukiwarce, jednak trzeba tu zaznaczyć, że dotyczy to bardzo prostych słów kluczowych. W przypadku cięższych fraz niezbędny
jest proces pozyskiwania linków do strony.

Proces pozyskiwania linków jest najcięższą kwestią, ponieważ jest on w większości przypadków nie akceptowany przez google. Każdy link może się okazać, że został pozyskany celowo do podniesienia pozycji w wyszukiwarce i taka strona może zostać ukarana przez google. Są jednak strony, z których pozyskany link jest przez google w pewnym stopniu akceptowany - jak np. branżowe katalogi stron. Jednak jest to cienka granica pod względem tego czy link zostanie uznany za akceptowalny, czy czy już niewłaściwy. Dlatego niskiej jakości katalogi stron/firm często są uznawane za już nieakceptowalne i takich miejsc trzeba unikać. Mimo wszystko katalog firm, który do tej pory google akceptowało, jutro już może być powodem kary za celowe manipulowanie pozycjami.
Jest to tylko przykład tego, jak cienka granica jest w pozyskiwaniu linków ze stron. Strony trzeba bardzo starannie dobierać, a sam proces doboru odpowiednio rozłożyć w czasie. Źródła linków powinny być zróżnicowane i w miarę możliwości pokrewne tematycznie.

Kwestia trwałych efektów pozycjonowania - nigdy nie ma 100% gwarancji trwałej pozycji. Możemy jedynie minimalizować ryzyko wahań pozycji, ale nigdy go nie wyeliminujemy. Dobrym przykładem "niepewności pozycji" może być sprawa strony play.pl bądź bmw.de - które otrzymały filtr za podejmowane działania pozycjonerskie, które przez wiele lat były akceptowane.

Istotną kwestią jest również uświadomienie sobie, że wyszukiwarka google jest własnością obcej firmy i może sobie dowolnie ustawiać pozycję stron (chociażby banując/filtrując wybrane strony). Dlatego nikt nie może w 100% być pewny osiągnięcia czołowych pozycji. Może jedynie starać się je osiągać. Jeżeli jakaś firma mówi, że na pewno jest w stanie osiągnąć czołowe pozycje - mija się z prawdą
i stara się ukryć pewne kwestie, na które nie ma wpływu, i które powodują, że nie mają 100% kontroli nad wynikami.

Biorąc to wszystko pod uwagę, warto zatem podejmować współpracę z firmami, mającymi duże doświadczenie oraz wiedzą, jakie działania pozycjonerskie podjąć, aby ograniczać ryzyko przy osiąganiu wysokich pozycji. Przy tym warto wybierać firmy, które rzetelnie uświadamiają Klienta, że pozycjonowanie nie może być w pełni bezpieczne i zawsze trwałe.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.12.03
Oceń odpowiedź:
8/0
Odpowiedź firmy: Damtox Tomasz Bołoz
Uzyskanie trwałych efektów pozycjonowania strony jest możliwe, ale tylko i wyłącznie przy dużym budżecie finansowym. Dowodem na utrzymanie stałych efektów może być działalność takich stron jak gazeta.pl, onet.pl czy wp.pl

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.12.03
Oceń odpowiedź:
2/2
Tak. Pod warunkiem, że będziemy ciągle optymalizować swoją stronę i uzyskiwać wartościowe odnośniki do witryny.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.12.05
Oceń odpowiedź:
1/1
TAK i NIE.

Rozwijając powyższą odpowiedź warto zaznaczyć jeden kluczowy aspekt. Mianowicie pozycjonowanie Twojej strony jest wynikiem interpretacji jej zawartości przez Zewnętrzną wyszukiwarkę, w Polsce głównie Google.

Na początku warto wiedzieć jak w uproszczeniu działa wyszukiwarka. Otóż indeksuje ona wszystko to co jest w stanie znaleźć w Internecie, podstrony obrazki itp. Indeksowanie oznacza pobranie tych treści, a następnie przetworzenie ich zawartości. Do tego stosuje się specjalne algorytmy, a powszechnie tego typu rozwiązanie określa się jako „Full-text Search”.

Po pobraniu zasobów i rozbiciu na części całość jest oceniana merytorycznie. Odbywa się to w sposób zautomatyzowany za pomocą algorytmów sprawdzających np.:
- częstość występowania fraz w tekście (z odmianami)
- powiązania pomiędzy frazami
- czy jest to odpowiednie miejsce na dane frazy (do wykrywania oszustw przy pozycjonowaniu)
- ile stron zewnętrznych i jakich linkuje do danej podstrony, im mocniejsze strony tym lepiej
- czy użytkownicy klikają dane strony w wynikach wyszukiwania
- czy strona jest poprawnie zbudowana semantycznie (HTML)
- unikatowość treści

Cel wyszukiwarki i cel osób pozycjonujących strony nie zawsze idzie w parze. Zadaniem wyszukiwarki jest pokazywanie najtrafniejszych wyników (pomijając osobistą politykę Google w tej kwestii), bez względu na to, kto jest twórcą / właścicielem danej strony.

Osoby pozycjonujące mogą zachowywać się dwojako. Jeśli jest to osoba wynajęta za niewielkie pieniądze, najczęściej krótkoterminowo – może się starać stosować techniki, które poskutkują na krótko, ale w dłuższym okresie nie tylko będą bez śladu, a narobią problemów pozycjonowanej stronie.

Jeśli pozycjonowaniem zajmuje się osoba kompetentna i mająca za cel długotrwały rezultat, wynik można utrzymać w miarę stabilnie. W miarę, ponieważ algorytmy oceniające strony ciągle się zmieniają, a konkurencja nie śpi, próbując wypozycjonować własne strony.

W dużym skrócie dla długotrwałego efektu potrzeba:
- wartościowych i unikalnych treści
- czasu
- semantycznego kodu HTML
- jak największej ilości linków, ale z wartościowych stron. Linki z małowartościowych stron mogą nie mieć znaczenia lub czasem nawet skutkować negatywnie
- niepodejmowania czynności, które mają magicznie i szybko zwiększyć pozycję w wyszukiwarce

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2015.12.03
Oceń odpowiedź:
0/0