Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: WEB 200 Tomasz LatusekWEB 200 Tomasz Latusek
Specjalizuję się w tworzeniu: Stron firmowych – profesjonalnyc...
Logo firmy: Madley Jolanta RekMadley Jolanta Rek
Internetowy sklep oferuje: 1. pościel 2. kołdry 3. ekskluzywn...
Logo firmy: Agencja Reklamy Multimedialnej Studio MF Marek ForjaszAgencja Reklamy Multimedialnej ...
- tworzenie stron www - tworzenie stron z systemem CMS - tworze...
Pytanie do ekspertów:

Jak często powinna być aktualizowana strona internetowa?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Odpowiedź firmy: Melonet - Paweł Nowacki
Oczywiście odpowiedź na to pytanie można skonstruować w oparciu o dwa czynniki: czytelnik i robot wyszukiwarki (Google, Bing).
Niekwestionowaną sprawą jest, że aktualizowana strona internetowa jest lepsza od tych, które wiszą od kilku lat z niezmienioną treścią. Nową treść doceniają zarówno użytkownicy jak i wyszukiwarki.
Dla zwykłego użytkownika aktualizacje w postaci regularnych aktualności na stronie, blog czy chociażby aktualny rok w stopce to informacje, które świadczą o rzetelności firmy.
Dla wyszukiwarki, nowo pojawiająca się treść jest sygnałem jakościowym, że dana strona jest ważna. Jeśli też treści, które publikujemy - zwłaszcza blog czy tzw. "baza wiedzy" zawiera wartościowe informacje, których szukają użytkownicy to jest to źródło odwiedzin dla naszej strony!

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2015.12.18
Oceń odpowiedź:
2/0
Odpowiedź firmy: Brak firmy.
Krótkie newsy na stronie internetowej powinny się pojawiać średnio 2-3 razy w tygodniu, żeby Google "wiedziały", że strona "żyje".

Jeśli w serwisie jest blog lub dział z artykułami, to te powinny być dodawane średnio 3-4 razy w miesiącu.

Większe zmiany np. portfolio lub galeria powinna zmieniać się powiedzmy co 1-2 miesiące.
Data: 2015.04.13
Oceń odpowiedź:
0/0
PRODUKTY, CENNIK, OFERTA PROMOCYJNA

Każda strona internetowa nie może zostać zostawiona sama sobie, pojedynczy klient odwiedzający stronę wchodzi na nią średnio raz mimo tego zawsze warto zadbać o aktualną ofertę na stronie i cennik, niedopuszczalna jest sytuacja gdy klient wchodzi widzi cenę lub produkt a po kontakcie bezpośrednim okazuje się że dana ceną lub produkt nie są aktualne (w 80% spada zaufanie do nas ze strony klienta, które łatwo stracić a trudno odzyskać). Klienci często zerkają też na aktualne promocje odwiedzając stronę warto więc zadbać aby w menu była zakładka Promocje od nosząca się do aktualnych ofert z lepszą ceną.

BLOG, PORADY itp.

Inaczej sytuacja ma się do strony gdzie dodatkowo prowadzimy bloga, zaznaczę że takowy blog to nie nachalna reklama i oferta firmy, ale blog który jest pomocny osobie odwiedzającej dostarczając wiedzy i ciekawych informacji np. firma sprzedająca wykładziny może pisać artykuły i poradniki typu: "Krok po kroku jak zamontować wykładzinę", "Jakie są rodzaje wykładzin i jaką dobrać do domu lub biura" itd. oczywiście każda firma pisze artykuły wedle swojej dziedziny i oferowanych towarów. Jak często pisać artykuł ? artykuły powinny pojawiać się przynajmniej jeden raz w tygodniu (optymalne jest napisanie dwa razy coś w tygodniu), treść minimalnie jednak kartka A5 (nie piszmy artykułów na kilka kartek A4 bo obecnie z badań wynika że ludzie nie lubią być przytłaczani tekstem a raczej obrazkami) czyli treści minimalnie a za to wzbogacajmy artykuły zdjęciami pomocnymi i poglądowymi o czym piszemy i jak coś zrobić lub jak wygląda).

No dobrze ale ktoś zada pytanie po co wogóle blog na stronie ? po pierwsze dla przeglądarki google, która monitoruje treści na stronie i te strony na których przybywa interesujących treści (podkreślam interesujących i pomocnych użytkownikowi odwiedzającemu stronę) jest traktowana jak przyjazna odwiedzającemu z dobrym contentem i zyskuje lepsze pozycje w google.

Po drugie dobrze napisane artykuły indeksują się w google i przez taki artykuł potencjalny klient trafia na naszą stronę, często z artykułu wchodzi na ofertę lub kontakt.

AKTUALIZACJA SYSTEMU

Ostatnie zagadnienie jakie poruszę przy aktualizacji strony to nie tylko widoczna treść dla odwiedzającego, ale również aktualizacja naszej strony pod względem zabezpieczeń, systemu, pluginów. My oferujemy opiekę naszym klientom po wykonaniu strony internetowej wiedząc że strona zostawiona sama sobie ze starym dziurawym systemem jest potencjalnie narażona na ataki. Nie bez powodu twórcy systemu jak Wordpress. Joomla, Drupal, PrestaShop itd systematycznie wydają aktualizacje swoich systemów które trzeba wdrażać, każda taka aktualizacja to nie tylko dodawanie nowych funkcji w systemie, ale również optymalizacja kodu, poprawki i przede wszystkim poprawki zabezpieczeń które sprawiają że nasza strona jest mniej podatna na ataki hackera i włamania.

GRAFIKA

Aktualizacji podlegają też wygląd strony i grafika, niestety z roku na rok zmieniają się trendy graficzne, kolorystyka stron co innego jest w modzie. Zmieniają się wymagania przeglądarek (np, ostatnio pojawiała się responsywność stron). Zmienia się też kodowanie wersja php, itd itd itd, a to wszystko sprawia że również od strony grafiki i kodowania strona wymaga stałej opieki.

PODSUMOWANIE

Podsumowując pewnym wyznacznikiem jest że strony nie można zostawić samej sobie, samo pojęcie aktualizacji nie dotyczy tylko zmiany treści na stronie, ale zagadnieniem bardziej złożonym, bo na aktualizację składa się wiele czynników od zmian treści (contenetu), po zmiany graficzne, kończąc na kodowaniu i aktualizacji systemu na jaki strona jest postawiona.

PRODO
Przemysław Mosielski

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2018.09.10
Oceń odpowiedź:
0/0