Logo firmy: Warsaw Trade Sp. z o.o.Warsaw Trade Sp. z o.o.
- okulary sportowe, - okulary polaryzacyjne, - okulary fotochro...
Logo firmy: VAO S.C A.Nadziejko M.MikasVAO S.C A.Nadziejko M.Mikas
Jesteśmy firmą zajmującą się projektowaniem stron i sklepów inter...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: Paweł Tunicki IT PartnerPaweł Tunicki IT Partner
Strony internetowe, sklepy internetowe, pozycjonowanie, kampanie ...
Pytanie do ekspertów:

Jak powinien przygotować się klient przed zleceniem wykonania strony internetowej?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Odpowiedź firmy: Brak firmy.
1. Zastanowić się czego będzie szukał potencjalny użytkownik strony - spojrzeć na stronę z punktu widzenia odbiorcy.
2. Określić najważniejsze funkcje strony i w jaki sposób chcemy je zrealizować - jasno określić wykonawcy główny cel strony.
3. Ustalić pozostałe funkcje, które powinna oferować strona - tutaj wyważyć stosunek jakości do ceny projektu.
4. Rozważyć finanse - jaką realną wartość przedstawia dla nas strona; jeżeli niewielką to być może nie warto na nią marnować energii.
5. Znaleźć materiały pomocnicze - przykładowe elementy interaktywne, strony które podobają się pod względem estetycznym, funkcjonalnym itp.
Data: 2014.09.29
Oceń odpowiedź:
2/0
Odpowiedź firmy: Artscape
Przy wyborze firmy, która ma zająć się budową strony www na początku ważne jest zaznajomienie się z jej portfolio. Nie należy kierować się jedynie ceną licząc na to, że tańsza agencja dostarczy produkt o tak samo wysokiej jakości jak ta droższa. Wgląd w portfolio pozwoli ocenić czy realizacje danej agencji są na oczekiwanym poziomie, który pokrywa się z gustem klienta.

Należy zapoznać się także ze stronami www konkurencji aby na ich podstawie określić własne potrzeby. Listę tych stron należy przedstawić wykonawcy. Konieczne jest przygotowanie wstępnej struktury strony www tj. listy podstron, z jakich będzie się składał serwis www. Na tym etapie niemal każda agencja doradzi właściwe rozwiązania. Warto z wyprzedzeniem zadbać o napisanie treści na stronę www, gdyż zazwyczaj nie jest to zadaniem wykonawcy i często dostarczenie treści na stronę przez klienta następuje na ostatni moment gdy strona internetowa jest już gotowa.

Bardzo przydatne jest dostarczenie wykonawcy kilku adresów stron, które podobają się klientowi (dowolnych, nie koniecznie z tej samej branży) aby projektant wiedział w jakim kierunku pójść projektując szatę graficzną.

Jeśli strona ma działać w oparciu o system zarządzania treścią to w pewnych przypadkach dobrze by było gdyby był to system typu "open source". Czasami konieczne jest pisanie takiego systemu od podstaw dla konkretnego projektu, jednak gdy agencja zniknie z rynku to ewentualne aktualizacje takiego systemu będą bardzo kłopotliwe i drogie. Natomiast system zarządzania treścią typu "open source" może być bez większego problemu "przejęty" przez inną agencję.

Jeżeli agencja zajmuje się wykupieniem domeny i hostingu na rzecz klienta to koniecznie należy zwrócić uwagę czy usługi rejestrowane są na dane klienta a nie agencji. Sytuacja gdy agencja rejestruje te usługi w swoim imieniu jest niedopuszczalna. Należy domagać się wszelkich danych dostępowych od wykonawcy, a w sytuacji zerwania współpracy zmienić hasła.

Delikatną kwestię w trakcie budowy strony www stanowią zmiany i poprawki. Zmiany w trakcie budowy strony www mogą doprowadzić do zwielokrotnienia nakładu pracy i jest to podstawą do renegocjacji ceny, która była skalkulowana dla mniejszego nakładu prac.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.10.06
Oceń odpowiedź:
2/0
Klient powinien przygotować materiały odnośnie swojej firmy, ofertę, cennik itp. Powinien także posiadać podstawową wiedzę z zakresu internetu i mediów. Klient musi być przygotowany na szereg pytań jakiej strony internetowej oczekuje, stopień rozbudowania, zastosowanie systemu cms itp.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.09.26
Oceń odpowiedź:
1/0
Odpowiedź firmy: WebSyc Waldemar Syc
Klient nie musi znać technologi internetowych ale powinien zastanowić się nad rozmieszczeniem poszczególnych elementów na stronie internetowej jak również nad kolorami oraz funkcjonalnościami. Powinien przygotować zdjęcia, grafiki oraz logo firmy lub zlecić ich wykonanie. Ze względu na zróżnicowanie trudności poszczególnych technologi internetowych watro się również zastanowić nad budżetem jaki klient chce przeznaczyć na zbudowanie swojej strony. Watro też pomyśleć o nazwie domeny internetowej oraz wykupieniu hostingu.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.09.26
Oceń odpowiedź:
1/0
Przed zleceniem wykonania strony internetowej każdy klient powinien określić na czym mu najbardziej zależy:
- czy strona ma być tylko wizytówką, która pozwoli na pokazanie marki w internecie;
- czy strona ma być często aktualizowana: czy będzie potrzebny panel administracyjny, aby klient mógł sam codziennie wprowadzać zmiany na stronie;
- czy potrzebuje sklepu internetowego, w którym będzie mógł wystawiać i sprzedawać swoje towary.
- czy sklep będzie jednojęzyczny, czy też klientowi zależy na dotarcie do klientów zagranicznych.
Podczas pierwszej rozmowy z klientem, podpowiadamy jakie rozwiązanie będzie najlepsze w zależności od oczekiwań klienta.
Pomagamy wybrać najlepszy serwer, na którym strona będzie zainstalowana oraz pomagamy w doborze najodpowiedniejszej domeny - nazwy strony np. www.nazwafirmy.pl
Zapraszamy do współpracy.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.09.26
Oceń odpowiedź:
1/0
Wszystko zależy od firmy, która stronę będzie tworzyła.

Idealny Klient to taki, który wie czego oczekuje i który potrafi to dobrze opisać.

Dla nas, jako firmy projektującej i tworzącej strony internetowe istotne są treści. To dzisiaj podstawa. Dzięki dobrze opracowanym treściom przyszła strona internetowa zaciekawi i przyciągnie użytkowników, a także będzie dobrze traktowana przez wyszukiwarki internetowe.

Dobrze, jeżeli Klient przejrzy wcześniej inne strony internetowe z różnych branż. Wówczas łatwiej będzie nam ustalić projekt graficzny oraz funkcjonalność strony.

Podsumowując: naszych Klientów prosimy o informacje dotyczące tematyki strony, tytułów głównych działów (podstron), funkcji jakie strona ma spełniać, linków do innych strony, które Klientowi się podobają oraz kolorystyki strony. Klient może też określić jakim budżetem dysponuje, a wówczas możemy zaproponować, co w danych warunkach cenowych możemy dla Niego przygotować.

Jednak mamy świadomość, że każdy Klient jest inny. Dlatego to nie Klient powinien się przygotować, ale my do jego wysłuchania i doradzenia w temacie utworzenia strony internetowej, która spełni jego oczekiwania. Wobec powyższego do każdego projektu podchodzimy indywidualnie.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.09.26
Oceń odpowiedź:
1/0
Odpowiedź firmy: Brak firmy.
Najważniejsze są wymagania klienta co do profilu strony. Inaczej trzeba przygotować zwykłą stronę informacyjną a inaczej sklep internetowy, bloga itd. Określenie tych wymagań jest kluczem do rozpoczęcia. Ponadto musi przygotować teksty, które będą umieszczane na witrynie oraz zdjęcia. Należy jednak rozpocząć od nakreślenia tematyki strony oraz od wymagań, co ma się na danej stronie znajdować.
Przydadzą się też inne informacje jak choćby grupa docelowa, do jakiej ma trafić treść na stronie czy też jaki obszar ma obejmować działalność (regionalna, krajowa bądź strona z tłumaczeniami na inne języki).
Ważna jest również informacja o domenie internetowej - czy już klient taką posiada czy też trzeba ją zakupić (bądź zarejestrować).
Data: 2014.09.26
Oceń odpowiedź:
0/0
Szef firmy nie wie co sprzedaje.
Kompletny absurd?
Lista sprzedawanych produktów to kluczowa informacja dla webmastera i pozycjonera. Cała resztę może przygotować profesjonalista wynajęty do tworzenia strony.
Decyzja w sprawie wykonania strony internetowej najczęściej powstaje już na początku działalności firmy. Na tym etapie nawet wiedza na temat listy sprzedawanych usług i produktów może być niewystarczająca.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.09.27
Oceń odpowiedź:
0/1
Przygotowanie projektu strony Internetowej to zadanie dla dwojga: klienta oraz tworzącego stronę. Klient, jako ekspert w swojej dziedzinie, powinien przygotować informację ogólną o firmie, zastanowić się jakie podstrony potrzebuje (np. „o firmie”, „oferta” itp.), zebrać dokumenty z informacjami, które powinny się znaleźć na stronie oraz zgromadzić wszelkie grafiki i zdjęcia związane ze swoją firmą. Od twórcy strony należy się spodziewać projektu strony głównej – ona wszak będzie najważniejszym elementem całości. Powinna zawierać nie tylko piękną grafikę i informacje ogólne, ale też w skrócie to, co znajdzie się w podstronach. Ważne będą też takie rzeczy jak propozycja ogólnej szaty graficznej, kolorystyki, podpowiedzi co do treści, informacji na temat tych elementów strony, które będą pozytywnie wpływać na pozycjonowanie Google. Warte jest także szukanie natchnienia w Internecie, sprawdzenie stron konkurencji.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.09.29
Oceń odpowiedź:
0/1