Przy wyborze firmy, która ma zająć się budową strony www na początku ważne jest zaznajomienie się z jej portfolio. Nie należy kierować się jedynie ceną licząc na to, że tańsza agencja dostarczy produkt o tak samo wysokiej jakości jak ta droższa. Wgląd w portfolio pozwoli ocenić czy realizacje danej agencji są na oczekiwanym poziomie, który pokrywa się z gustem klienta.
Należy zapoznać się także ze stronami www konkurencji aby na ich podstawie określić własne potrzeby. Listę tych stron należy przedstawić wykonawcy. Konieczne jest przygotowanie wstępnej struktury strony www tj. listy podstron, z jakich będzie się składał serwis www. Na tym etapie niemal każda agencja doradzi właściwe rozwiązania. Warto z wyprzedzeniem zadbać o napisanie treści na stronę www, gdyż zazwyczaj nie jest to zadaniem wykonawcy i często dostarczenie treści na stronę przez klienta następuje na ostatni moment gdy strona internetowa jest już gotowa.
Bardzo przydatne jest dostarczenie wykonawcy kilku adresów stron, które podobają się klientowi (dowolnych, nie koniecznie z tej samej branży) aby projektant wiedział w jakim kierunku pójść projektując szatę graficzną.
Jeśli strona ma działać w oparciu o system zarządzania treścią to w pewnych przypadkach dobrze by było gdyby był to system typu "open source". Czasami konieczne jest pisanie takiego systemu od podstaw dla konkretnego projektu, jednak gdy agencja zniknie z rynku to ewentualne aktualizacje takiego systemu będą bardzo kłopotliwe i drogie. Natomiast system zarządzania treścią typu "open source" może być bez większego problemu "przejęty" przez inną agencję.
Jeżeli agencja zajmuje się wykupieniem domeny i hostingu na rzecz klienta to koniecznie należy zwrócić uwagę czy usługi rejestrowane są na dane klienta a nie agencji. Sytuacja gdy agencja rejestruje te usługi w swoim imieniu jest niedopuszczalna. Należy domagać się wszelkich danych dostępowych od wykonawcy, a w sytuacji zerwania współpracy zmienić hasła.
Delikatną kwestię w trakcie budowy strony www stanowią zmiany i poprawki. Zmiany w trakcie budowy strony www mogą doprowadzić do zwielokrotnienia nakładu pracy i jest to podstawą do renegocjacji ceny, która była skalkulowana dla mniejszego nakładu prac.
Zapytaj eksperta o szczegóły »