Strona firmowa jest ważna, choć nie niezbędna dla każdego małego biznesu. Podobnie może być z profilem, nie tylko na FB, ale też na innych tego typu portalach.
Zarówno strona, jak i profil są medium, którymi firma może dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Podobny cel spełniają nośniki nieelektroniczne, jak materiały drukowane, gadżety itp. Generalnie im więcej mediów użytych, tym wyniki mogą być lepsze - zwyczajnie zwiększane jest prawdopodobieństwo dotarcia do klienta. Oczywiście bardzo ważna jest jakość treści i samych usług / towarów.
Dla kogo może wystarczyć profil?
Np. lokalny sklepik spożywczy z lepszej jakości żywnością może w ten sposób informować o nowościach. Liczy się informacja o stanie obecnym, czyli co można w tej chwili kupić.
Dla kogo może wystarczyć strona?
W przypadku małej firmy skupiającej się na usługach B2B, mającej na początku jednego czy kilku klientów profil nie musi być tak istotny. Zwyczajnie wynika to z grupy docelowej i kontaktu poprzez spotkania bezpośrednie, email, telefon.
Kilka różnic między stroną, a profilem:
1. Strona jest całkowicie pod naszą kontrolą (pomijając dostawcę hostingu i rejestratora domeny). Profil jest zależny od zwykle dużej korporacji, która niekoniecznie musi się liczyć ze zdaniem użytkownika. Układ, kolejność i dostęp do treści firmowych może być w dowolnym momencie zmieniony przez właściciela portalu. Miało to już miejsce, za każdym razem wywołują oburzenie.
2. Na stronie można zamieszczać niemal dowolne treści, w niemal dowolnej formie. Naturalnie może być to bardziej pracochłonne, wymagać nakładów finansowych na rozwój oprogramowania lub utrzymywanie gotowca typu Wordpress.
3. Adres strony jednoznacznie wskazuje daną firmę. Najlepiej jeszcze założyć w tej samej domenie konto email. To zwiększa wiarygodność, szczególnie jak ktoś myśli o biznesie poważnie. Brak strony i maila w firmowej domenie może być odbierane przez niektórych klientów / kontrahentów jako skąpstwo i / lub brak staranności.
Reasumując: wszystko zależy od grupy docelowej, skali i typu biznesu.
Zapytaj eksperta o szczegóły »