Czasy kiedy wystarczyło mieć stronę internetową i Klienci sami pukali do drzwi już dawno minęły. Dziś strona www to tylko podstawa do ciągłych działań mających na celu wypromowanie firmy.
A te działania to między innymi: optymalizacja kodu oraz treści pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO), efektywne pozycjonowanie strony www, kampanie marketingu internetowego, integracja z portalami społecznościowymi, integracja z podstawowymi narzędziami Google i tak dalej...
Tak więc odpowiadając na pytanie - wg nas nie ma kosztów jednorazowych tylko stałe! Choć można by uznać za koszty jednorazowe - samo zaprojektowanie i zbudowanie strony www. Ale to tylko pozornie koszt jednorazowy, ponieważ stronę trzeba aktualizować, wprowadzać nowe treści, oferty, odświeżać stronę przynajmniej raz w roku, iść z duchem czasu i adaptować stronę do wciąż rozwijającej się technologii, itd - strona www to w dzisiejszych czasach narzędzie do komunikacji z Klientami oraz do analizy ich potrzeb i zachowań.
Tak więc prowadzenie firmy w internecie wiąże się z ciągłymi kosztami stałymi:
- domena i hosting (opłata raz w roku).
- optymalizacja SEO
- pozycjonowanie
- analizy i monitoring
- integracja z social media
- itp.
Jeśli chodzi o liczby, to indywidualna sprawa każdej firmy ile chce zainwestować. Ale prawda jest taka, ze bez marketingu internetowego konkurencja nas zostawi w tyle i samo posiadanie strony www bez inwestycji nic nam nie daje, no może oprócz dobrego samopoczucia ;-)
Zapytaj eksperta o szczegóły »