Ogólnie nie ma co się oszukiwać, że temat żarówek - czy danej marki żarówka jest lepsza czy gorsza - jest jakoś kluczowy - poza oczywiście sytuacją, gdy żarówka w ogóle nie świeci.
Jest wiele innych decyzji, które bardziej rzutują na trwałość samochodu, czy bezpieczeństwo jazdy (np. opony, olej; sprawność zawieszenia, hamulców).
Żarówki muszą być przede wszystkim takie, jakie przewidział producent dla danej lampy, a więc moc w Wattach (za duża może uszkodzić - stopić lampę) i typ, inaczej trzonek (żeby pasowała do oprawki i nie oślepiała).
Warto kupować żarówki renomowanych producentów, ale doświadczenie uczy, że nawet no-name'y z supermarketu są akceptowalnej jakości i trwałości. Na trwałość bardziej rzutują ew. wibracje jakim poddawana jest lampa. Jeśli w danym samochodzie reflektor, lampa ciągle drży, to żarówka przepali się szybciej. Jeśli notorycznie nam się w jakiejś lampie przepala żarówka (częste np. w przednich lampach pozycyjnych), to można rozważyć wymianę na "żarówkę" LED-ową.
Jakość żarówki, renoma producenta, ma może największe znaczenie przy żarówkach świateł mijania/długich.
Zapytaj eksperta o szczegóły »