Logo firmy: Nieruchomości Sojeccy Jacek SojeckiNieruchomości Sojeccy Jacek Soj...
- pośrednictwo w transakcjach kupna i sprzedaży nieruchomości - ...
Logo firmy: DOM Biuro NieruchomościDOM Biuro Nieruchomości
Zakres świadczonych usług to: 1. Pośrednictwo w obrocie nieruc...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: Biuro pośrednictwa w obrocie nieruchomościami Kwadrat s.c.Biuro pośrednictwa w obrocie ni...
- wynajem nieruchomości, - sprzedaż mieszkań, - kupno mieszkań,...
Pytanie do ekspertów:

Czy powierzchnia biurowa musi mieć okno?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Odpowiedź jest w zasadzie prosta - tak, powierzchnia biurowa musi mieć okno. Wynika to wprost z zapisów par. 57 Warunków Technicznych Jakim Powinny Odpowiadać Budynki i Ich Usytuowanie, który mówi o konieczności zapewnienia naturalnego oświetlenia światłem dziennym pomieszczeń przeznaczonych na stały pobyt ludzi, a więc takich w których przebywają oni ponad 4 godziny dziennie. Co więcej - jest nawet określona minimalna wielkość okien jako 1/8 powierzchni podłogi pomieszczenia. Wymóg zapewnienia oświetlenia dziennego w pomieszczeniach pracy - a takimi są powierzchnie biurowe - znajduje umocowanie również w bardziej szczegółowych przepisach bezpieczeństwa i higieny pracy. Egzekwowaniem tych wymagań zajmują się na co dzień inspektorzy z Państwowej Inspekcji Pracy - nie jest więc tak, że tylko w momencie budowy czy adaptacji pomieszczeń na cele biurowe należy spełnić wymaganie o oświetleniu naturalnym - przepisy dotyczą miejsca pracy i mogą zostać skontrolowane w dowolnym momencie.
Jak w wielu przepisach tak i tu istnieją wyjątki i odstępstwa w szczególnych przypadkach - ale jest to temat na dłuższy materiał. Warto tylko wspomnieć, że sale konferencyjne i sale spotkań tzw. "meeting roomy" powszechnie utożsamiane również z powierzchnią biurową mogą właśnie korzystać z takich wyjątków, m.in. jako pomieszczenia na czasowy pobyt ludzi bądź pomieszczenia, w których z uwagi na główną funkcję (np. przeprowadzane prezentacje multimedialne z użyciem projektora) wskazane jest zaciemnienie sali.
W szczególnych przypadkach można starać się o uzyskanie indywidualnego odstępstwa - zgody właściwego państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego, wydanego w porozumieniu z właściwym okręgowym inspektorem pracy.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2022.09.06
Oceń odpowiedź:
0/0