Wizytówka Twojej firmy
Dodanie wizytówki firmy w Odi.pl jest całkowicie bezpłatne. Załóż profil firmy w 5 minut.
Dodaj firmęKażda kampania reklamowa odznacza się zupełnie innymi cechami. Wszystko bowiem zależy od tego, jaki cel przyświeca firmie i na jakim etapie działalności się znajduje. Na starcie, kiedy marka nie jest jeszcze znana, a przedsiębiorca musi się też liczyć z większymi wydatkami, ważny jest więc plan, który ułatwi zrealizowanie tego jakże czasem trudnego zadania. Jak więc sprytnie podejść do reklamowania nowej firmy na rynku?
Reklama w internecie - od tego warto zacząć!
Według raportu „Social media w Polsce” na początku 2021 roku z internetu korzystało aż 31,97 miliona Polaków, co stanowi ponad 84 % całej populacji. Samymi mediami społecznościowymi zainteresowanych jest 25,9 miliona Polaków, a statystyczny Polak w wieku między 16 a 64 rokiem życia jest aktywny w internecie przez ponad 6 godzin na dobę. Te wyniki są najlepszym dowodem na to, że firma, która chce zdobyć rozgłos i być znana na rynku, musi zaistnieć również w internecie.
Oczywiście przyda się profil w mediach społecznościowych oraz aktywne postowanie z użytkownikami, ale pierwszym punktem jest profesjonalna strona internetowa, która przedstawi kompleksowo informacje o firmie, pozwoli zweryfikować adres siedziby czy zachęci do korzystania z jej produktów i usług. Strony internetowe to również gwarancja wiarygodności, dlatego firmy, które posiadają własny portal, cieszą się większym zaufaniem wśród klientów. Sukces serwisu zależy jednak od jego wyglądu i przejrzystości. Dlatego warto zainwestować w specjalistów, którzy wiedzą, jak przekonywać do siebie użytkowników i wdrożą takie rozwiązania, by strona internetowa przez lata pracowała na renomę i dobry wizerunek firmy.
Projekt logo
Na samym początku biznesowej drogi analizowanie wydatków jest niezwykle ważnym aspektem. Firma jeszcze przecież nie notuje zysków, dlatego przedsiębiorca musi sięgnąć do oszczędności bądź korzystać ze wsparcia finansowego z banku. To skutkuje podejmowaniem trudniejszych decyzji. Trzeba bowiem przeanalizować, co bardziej opłaca się - samodzielne zaprojektowanie logo firmy czy przy wsparciu specjalisty. Oszczędności pozyskane w taki sposób, mogą być jednak pozorne, ponieważ samodzielne projekty nie zawsze sprawdzają się w marketingowych działaniach, a jeśli firma chce rozwijać się i osiągać zyski, to musi w pierwszej kolejności przekonywać do siebie klientów.
Istotne jest tutaj czy logo będzie dobrze zapamiętywane i na tyle chwytliwe, że zaprowadzi ciekawskich bezpośrednio na stronę internetową lub do innego źródła informacji o ofercie firmy. Specjaliści od reklamy są tu bezwzględni i wyliczają podstawowe błędy, które popełniane są przy samodzielnym przygotowaniu logo. Są to na przykład: złe dobranie kolorów, niewłaściwa czcionka, czy zbyt dużo informacji zawartych na małej przestrzeni. Ponadto źle opracowany logotyp nie zaciekawia i nie pozostaje w pamięci, a tym samym nie spełnia swojej podstawowej roli.
Ekonomiczna prezentacja na targach i wydarzeniach biznesowych
Na początku swojej działalności niezwykle istotne jest promowanie firmy na wszelkich branżowych imprezach i wydarzeniach. Tam, gdzie można spotkać przyszłych kontrahentów czy klientów, zwyczajnie trzeba być obecnym. Być może fundusze nie pozwolą na wystawienie stanowiska na targach, ale odwiedzenie takich miejsc, by wręczyć wizytówki czy ulotki jest wręcz obowiązkowym działaniem każdej firmy.
W tym celu przydaje się wygospodarować choćby niewielki fundusz na wszelkiego rodzaju akcydensy. To bardzo dobry sposób, by przekonywać do swojej oferty odwiedzających i poznawać potencjalnych kontrahentów. Ciekawym rozwiązaniem są również wszelkiego rodzaju vouchery i karty podarunkowe, które będą animować nie tylko do odwiedzenia firmy, ale również dokonania pierwszej transakcji.
Firmy, które mogą pozwolić sobie na większe przedsięwzięcia finansowe, powinny pomyśleć o plakatach i rollupach, które można wyeksponować na własnym, nawet mniejszym stoisku. Takie działania są więc wskazane i to nie tylko na początku działalności firmy.
grafton.com.pl/oferta/projekto...